søndag 5. april 2009

Tre dager med Hubert..

Da er jeg ferdig med de tre dagene jeg skulle ha Hubert, og vi har koset oss sammen som vanlig.

Vi startet på torsdag med litt lange tøyler-trening, hvor han fikk jobbe litt kontraversader i skritt, og litt travarbeid på sporet og på volter. Veldig uvant å skulle gå LT igjen, men Hubert er morsom å jobbe med uansett, så vi fikk en bra økt ut av det.

På fredag var det tid for å "face my fear", og faktisk sette seg opp på Hubert for første gang på mange måneder. Og selvsagt gikk det helt fint! Til slutt tok jeg meg også skikkelig sammen og prøvde litt galopp på ham - og for en galopp han har! Bildet sier vel alt...

I dag ga jeg gutten fri, siden han ble ridd i går også. Han er ikke i kjempegod form enda, og det er jo ikke noe poeng i å overdrive når ting går så bra.. Så i dag ble det bare litt kosing ute i luftegården, lille Hubertgutten bare lå og gryntet og nøt solen.. :)

I dag fikk jeg også tilbud om å begynne å ri litt hester for stalleieren, og i første omgang en femårig eksgaloppør som er ridehest in the making. Har veldig lyst til å si ja, så håper det blir noen flere turer i stallen om ikke lenge.. :)

Ingen kommentarer: