tirsdag 14. april 2009

Ny hest!

Nå har jeg vært så heldig å få lov til å ri den vakre fullblodshoppen Prinsessa. En av de vakreste hestene jeg noensinne har holdt på med, og utrolig morsom å ri! Absolutt en utfordring, men det er jo bare moro.. :) I tillegg har hun dratt meg litt ut av min egen komfortsone, noe jeg absolutt trenger etter å ha fått litt skrekken og blitt pinglete.

På søndag var første gang jeg red henne, og det gikk mye bedre enn jeg hadde forventet. I nydelig vær på utbanen prøvde vi oss på alle tre gangartene. Når hun først slappet av og begynte å jobbe så gikk det riktig så bra! Det ble også forbausende få misforståelser, og hun var fin og løs i munnen. Hun har en tendens til å bli noe hastig og firetaktig i galoppen, og takten i travet kan også bli litt dårlig når hun begynner å stresse, men heldigvis var det mer bra enn dårlig.



Vakre, lille hesten! Jeg er så absolutt forelsket, og hadde jeg hatt mulighet til å ha hest nå så hadde jeg kjøpt henne på flekken!

1 kommentar:

Klara sa...

Hun er virkelig nydelig ja. Gleder meg til å se mer til henne. :)