søndag 2. november 2008

Kvadriljefrustrasjoner..

Ok, jeg innrømmer det - jeg er en kvadriljejomfru.. Men at det skulle bli så mye frem og tilbake etter såpass mange treninger, vel, det trodde jeg ikke.

Veldig mye skal stemme når åtte veldig ulike ekvipasjer skal få et helt program til å gå knirkefritt i et 20x40m ridehus! Noe av det viktigste er vel kanskje at hestene går godt sammen, både i par og i forhold til ekvipasjen bak og foran. Det er ikke alltid like lett, spesielt når man har alt fra små, fyrrige ponnier til småsure pensjonister og hormonelle hopper. Etter diverse problemer på sist trening endte jeg opp med å bytte plass fra bakerst til høyre til nest forrerst til venstre. Nye hester å forholde seg til, og ikke minst nye rideveier! Merkelig nok gikk dette veldig bra allerede første gangen, og jeg følte egentlig at denne plasseringen passet oss bedre enn den vi startet med.

På torsdag er det trening igjen, og da håper jeg å få beholde min nye plassering i kvadriljen. De siste par gangene har vi i tillegg samarbeidet godt gjennom hele programmet, så nå håper jeg på at det bare skal gå bedre og bedre frem mot juleshowet.

Ingen kommentarer: