fredag 8. mai 2009

Trond Asmyr direktør for dressur i FEI!

I dag melder hest.no dette:

Tidligere visepresident i Norges Rytterforbund og internasjonal dommer i dressur, Trond Asmyr (54), blir direktør for dressurridning og ridning for funksjonshemmede i FEI, det internasjonale rytterforbundet.

Trond Asmyr blir dermed den første nordmann noensinne som blir ansatt i FEIs administrasjon i Lausanne i Sveits. Han skrev under kontrakten i dag, flytter til Lausanne i Sveits og tiltrer stillingen 20. juni. - En utrolig spennende utfordring, og jeg gleder meg veldig, sier Trond Asmyr. Jobben hans blir å ha det overordnede ansvaret for dressur og para-dressur.

Det blir altså første gang en nordmann tar plass blant de ca. 40 ansatte i FEIs administrasjon. Norge er ingen stor rytternasjon, men Asmyr kan fortelle at Norges Rytterforbund nyter stor respekt i FEI for det arbeidet som gjøres nasjonalt og internasjonalt.

I fjor ble også NRYFs president Kristin Kloster Aasen utpekt til å sitte i FEIs nye utvalg som utreder doping- og medsineringsproblematikken. - Den høye standingen NRYF har i FEI har nok også vært medvirkende til at jeg fikk denne stillingen, i tillegg til min bakgrunn som internasjonal dommer og mitt øvrige engasjement i dressursporten, sier Trond Asmyr.

Dette er virkelig kjempemoro, og må være en stor fordel for det relativt lille dressurmiljøet i Norge! Jeg tror også at Trond kommer til å gjøre en kjempejobb i Lausanne, og promotere Norge på en super måte. Gratulerer så mye til Trond Asmyr! :)

Ingen kommentarer: